El Blog d'en Potti

De plaça en plaça, de festa en festa.

Sant Magí!

potti | 21 Agost, 2004 09:38 | del.icio.us latafanera.cat meneame.net technorati.com

Un gran sant aquest home, el dimecres, despres de dinar varem partir cap a Tarragona esquivant els peatges i arribarem just a la "arribada de l'aigua". Tradicionalment, a Sant Magí, un parell de persones del poble van a cercar l'aigua en Romeria fins a Sant Magí i tornen amb ella fins a Tarragona. I l'entrada a Tarragona és fa un cercavila amb els gegants de la ciutat, pilars al sant i altres mostres de cultura popular.Desprès d'això i poder parlar amb uns amics grallers que feia temps que no els veia i acompanyaven a una de les parelles de gegants, varem anar a sopar amb els nostres compays de la colla Xiquets del Serrallo. Retrobaments, abraçades, rialles i cap a la Revetlla Remullada. Aquesta festa fa uns 7 o 8 anys que és fa i tracta d'una orquesta que va tocant temes festius (no bisbalitos i tot això) i la gent que balla a una plaça, baix aspersors que amollen aigua al ritme de la música! La veritat és que fins que no és viu, no sap un el que és perd!! Desprès d'acabar ben xops, a la plaça major a seguir la festa amb una altre orquesta que a mesura que passa el vespre toca cançons més "dures". Dormir un poc és el que s'intenta quan tot acaba a les 6 del matí. El dia següent, a les 12 del Migdia castells baix un sol de justicia. L'actuació fou la següent : Jove : 3 de 8, 2 de 8 amb folre, 4 de 8, 2 pilrs de 5 simultanis Xiquets : 3 de 8, 2 de 8 amb folre, 4 de 8, 2 pilrs de 5 simultanis Sant Pere i sant pau : 3 de 7, 4 de 7, 2 de 6, pilar de 5 Xiquets del Serrallo : 4 de 6 amb l'agulla, intent desmontat de 3 de 7, 3 de 7, intent desmontat de 4 de 7, pilar de 4 La veritat els que els Xiquets varen tenir una actuació una micona xereca, però segur que remonten ara per Santa Tecla!! Al finalitzar l'actuaciò, dinar a un Mexicà que varem descobrir juntament amb uns amics de Sabadell i cap a Gràcia un altre cop, que ens esperaven! Això si, amb retencions d'hora i mitja per passar un tunel, que estava en obres! Tota una experiència!! Al vespre, uns grups de rumba varem amenitzar la vetllada i ens seguiem trobant amb amics que feia temps que no veiem. I ahir, aprofitant la estada a BCN, demanar presupostos per arreglar el pis de mon avià va ser el que vaig fer quasi tot el dia. I al vespre, un altre cop, FESTA! ara, d'aqui una estona s'acaba el viatge i torno a ciutat, una pena! però bé, que hi farem! Això si, miraré de comentar lo de la Real que he estat lletgint des de aquí, que te delicte això!

Comentaris

Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.